Het einde van het semester

28 november 2013 - Crawley, Australië

G'day,

Een hele tijd heb ik niet geschreven. Sorry daarvoor, ik zal proberen om het niet zolang te maken. Ik heb helaas meer gestudeerd dan leuke dingen gedaan.

Na de road trip die geweldig en onvergetelijk was moest ik die maandag (7-10) een opdracht inleveren. Gelukkig waren we zaterdag al terug zodat ik zondag en maandag de tijd had om eraan te werken. Verder was ik maandag en dinsdag een beetje ziekjes en woensdag voelde ik me gelukkig weer beter en dat hebben we gevierd met een ijsje. Vrijdag 11-10 hadden we een spa night. Dit betekende nagels lakken, massage, gezichtsmasker. De massage was zo heerlijk, ik wilde dat die langer duurde. Dit was allemaal als voorbereiding op het bal dat 12-10 was. Het thema van het ball was James Bond. Ik mocht een hele mooie jurk van Megan lenen, zodat ik er hier geen hoefde te kopen, omdat ik vermoede dat het niet heelhuids en even mooi een jurk mee kon terug brengen. De locatie was super mooi. We waren op de 52ste verdieping in een ronddraai restaurant. Dus heb flink van het uitzicht genoten. Op de locatie hebben we vanaf 8 tot 12 uur in de avond gegeten en gedanst. Daarna was er een afterparty, maar ik was terug naar College gegaan omdat ik het druk had met studeren.

week van 14-10: Deze week vrij druk geweest met studeren. Had van enkele vakken deadline van opdrachten. Verder was er vrijdagavond een fresher event. Een fresher is iedereen die in het college of ergens anders voor het eerste jaar is. Dus ik hoor daar ook bij. De avond was vol met spelletjes, sing star, nagels lakken, kampvuur en nog veel meer dingen. Het was zeer gezellig.

Week van 21-10: Nog steeds druk met studeren, nog 1 opdracht te gaan en bijna tentamens. Woensdag 23-11 hadden we een Haloween party, dit was een week vervroegd omdat we die week erna iets anders hadden. Hier kon je verkleed komen en daarmee waren prijzen te verdienen. Er was lekker eten en leuke muziek. Sommige mensen hadden echt hun best gedaan met verkleden, we hadden zombies, heksen, tovenaars en andere creeps. zaterdag 26-10 zijn we naar de Europese shop gegaan om Nederlands eten te kopen. Ik mis namelijk zo erg hagelslag. Dus dit hebben we zeker gekocht net als stroopwafel, speculaas, beschuit. Ik was en ben nog steeds heel blij met mijn hagelslag. PS: iedereen die het probeert vind het ook zeer lekker. Niet iedereen vind drop lekker. Zondag 27-10 zijn we naar Caversham wildlife park gegaan. Het is eigenlijk een kleine dierentuin, lijkt beetje op Zoo park Overloon. Er waren meer Australische diersoorten. En we hadden de kans om kangaroes, koala's, paarden, geiten, koeien, konijnen, slang, wombat, ezel en meerdere dieren te aaien. Chitra had voor het eerst een koe in haar leven gezien. Dit vonden Alex en ik zeer verbazingwekkend. Kangaroes en Koalas zijn zeer zacht en fluffy. Ik wou dat ik ze vaker kon aaien. Ik heb ook een slang vastgehouden, maar weet niet echt of ik dat leuk vond. Ik zal het maar op een ervaring rijker houden.

Week 28-10: Deze week toch maar wat meer relaxt, en de laatste week of school. Ik heb dinsdag met wat andere een film gekeken. Woensdag 30-10 was Valedictory. Dit is dat iedereen voor de laatste keer 'verplicht' samen komt voor het einde van het jaar. Hier wordt ook eigenlijk afscheid genomen van iedereen die volgend jaar niet meer in College is. Dus ook van mij en andere exchange students en afgestudeerden. Er werd over iedereen wat gezegd en foto's getoond. Het eten was geweldig. Verder werd er ook bekend gemaakt wie er volgend jaar in de commissie komt op welke positie en wie president wordt. Dus dit is een super belangrijke dag voor het College. Het was een leuke, gezellig avond. Ik realiseerde me toen ook dat er snel afscheid genomen moest worden van iedereen wat ik niet zo fijn idee vond. Vrijdag 1-11 zijn we naar het Casion gegaan. Ik heb niet gegokt, omdat ik er niet echt wat van snapte. We (Alex, Lino, Chitra en ik) zijn weer vroeg naar huis gegaan omdat het niet onze dag was om geld te winnen. Zaterdag 2-11 zijn we naar Braziliaans restaurant geweest. Daar hadden we gekozen voor Endless feast. Dit betekend dat je vanaf 12.30 tot 15.00 oneindig kan eten voor 29 dollar. Om de 2 minuten kreeg je vlees of iets anders aangeboden. Dus na een uur, 1,5 uur bikkelen konden we toch echt niets meer eten. Het was wel zeer lekker. Zeker voor herhaling vatbaar. Zondag zijn we naar Jamies restaurant gegaan. Ja restaurant van Jamie Oliver. het was een Italiaans restaurant. We (Alex, Chitra, Ana en ik) hadden geluk dat we niet te lang hoefden te wachten ik denk 30 minuten. De bediening was wel een beetje langzaam maar het eten smaakte zeer goed. en voor Perth begrippen ook niet duur. 'S avonds was er deepa mela, dit is nieuwjaar voor mensen in India. Dus sommige mensen waren op traditionele wijze gekleed voor dit feest. Er was ook eten, drinken en muziek uit India. Het was zeer gezellig en leuk om het mee te maken.

Week 4-11: Deze week hebben we vrij om te leren voordat de tentamens beginnen (zaterdag voor sommige, ja zaterdag). Ik kreeg maandag te horen dat hoogstwaarschijnlijk het testen voor mijn masterthese niet door ging. Helaas werd dat vrijdag bevestigd. Dit was zeer vervelend om te horen, vooral omdat ik er 1 semester aan heb gewerkt. Dus ik moest gaan uitzoeken hoe ik toch mijn data kon krijgen en mijn masterthese goedgekeurd wordt. Verder zouden we dinsdag en woensdag naar Margaret River gaan (zuiden) om even te relaxen, maar door omstandigheden werd dat ook gecancelled. Daardoor had ik geen behoefte om dinsdag te leren dus hebben lekker gerelaxed. Zaterdag 9-11 heb ik met Chitra arretjescake gemaakt en iedereen die het proefde vond het zeer lekker :D. Ik ben deze dag ook naar het concert van Beyonce geweest. Het was GEWELDIG!!!, het was mijn geld waard. Ik had geluk dat 1meisje een kaartje over had dus dat kaartje heb ik overgekocht en ben met haar meegegaan.

week 11-11: Dinsdag hebben ik een beetje gerelaxet. Ik ben met Chitra en Alex naar south Perth gegaan om pizza en wafels te eten. Het was zeer lekker en even geen zorgen over tentamens. Woensdag 13-11 had ik dan toch mijn allereerste tentamen. Het systeem om te registreren is heel anders dan in Nederland, maar het wees voor zichzelf gelukkig. Het tentamen ging op zich wel goed. Donderdag heb ik een tour door het nieuwe gebouw gehad. Ik wil toch wel weten waarom ik na 7 uur niet meer kan slapen. De nieuwe kamers zijn er mooi en ruimtelijk uit. Iedere kamer heeft een eigen badkamer en keukentje. Zaterdag zijn we lekker naar het strand gegaan. Ik heb daar zelfs een beetje gestudeerd. Deze avond hebben we met zijn 5-en (Chitra, Alex, Lino, Eric en ik) in Chitra's kamer geslapen omdat daar airconditioning was en in de overige kamers niet en het was vrij warm. Het paste maar net en we hadden veel plezier. Zondag hebben Chitra en ik getennist voor een uurtje. Ik merkte dat ik best wel slecht was (oops).

week 18-11: Maandag, donderdag en vrijdag tentamens gehad. Deze gingen over het algemeen wel goed. Ik had maandag afspraak met supervisor hier om te kijken naar oplossingen. De oplossingen waren op zich wel goed. Alleen heb toch maar besloten om er mee te stoppen zodat ik in februari me goed kan focussen op master en niet ga overloaden wat zou gebeuren als ik doorging. Dinsdag hebben we gezeild, helaas waren we na een half uur zeilen gestrand op een zandbank en het duurde een tijdje voordat we opgehaald werden waardoor er geen tijd meer was om te zeilen. maar voor hoelang het ook duurde het was leuk, gezellig en mooi om te zien. Ik hoefde gelukkig niks te doen. Vrijdag had ik dan eindelijk VAKANTIE!!! Dit heb ik met Chitra en Alex gevierd door alcohol te kopen en wat te drinken. Dit hebben we ook gedaan op zaterdag. Ik was niet dronken of aangeschoten. Ik heb Chitra helpen met inpakken op zaterdag en zondag om zo ook nog even de laatste paar uurtjes samen door te brengen. Zondag om half 12 ben ik met haar en Alex naar vliegveld gegaan. Daar hebben we helaas afscheid van elkaar moeten nemen wat wel zwaar was. Toen Alex en ik terug waren moesten we onze eigen spullen in pakken omdat we van kamer moesten verhuizen. Omdat de verbinding naar ons gebouw opnieuw gedaan wordt, moeten we naar het hoofdgebouw. Dus helaas goodbye wasbak en balkon.

week 25-11: maandag heb ik dan al mijn spullen uitgepakt. Dinsdag naar strand gegaan maar het was er te winderig om echt te genieten. Ik, Alex en Lino zaten onder het zand na 1-2 uur op het strand. Dus besloten we naar college terug te gaan. Na het douchen had ik nog steeds zand in mijn haar. Woensdag heb ik wat dingen gedaan om voor te bereiden dat Michiel hier komt. Dat al over 2 weken is. S avonds heb ik met andere een film gekeken.

Verder zal ik deze 2 weken voorbereiden, mijn pilot study van onderzoek goed afronden en niksen. Hopelijk veel naar het strand en Kings Park.

Thanks voor het lezen allemaal.

Ik geniet hier nog steeds. Ik vind het nog steeds geweldig hier en wil eigenlijk niet naar huis. Maar aan de andere kant mis ik familie, vrienden en Nijn. Deze zie ik allemaal weer wanneer ik terug naar huis ga op 3 januari.

xxxx

PS: als je een kaartje wil versturen doe het nu. Ik verlaat het college op 14-12 en het kan 2 weken duren voordat ik het kaartje ontvang.

1. Thea Stevens:
    28 november 2013
    Hoi Lianne,

Dat ziet er fantasties uit allemaal!!!!!!!!!!!!!
    De laatste loodjes en op naar de vakantie samen met Michiel. Geniet er van en alvast fijne feestdagen en een goed begin van 2014....................!!!!!!!!!!!

Groetjes,
    Thea en Kai
  2. Henk:
    28 november 2013
    Ha Lianne,
    wat fijn dat het allemaal zo goed gaat, je hebt een mooie tijd daar, en alcohol gedronken? Woh Lianne! Geniet nog met volle teugen.....!
    XX Henk en Bea.
  3. Grad en Ine:
    2 december 2013
    Geweldig dat je het zo naar de zin hebt het ziet er ook allemaal mooi en gezellig uit.
    En nu gaan genieten van je vakantie met Michiel.
    Heel veel plezier !!!!!!
    Groetjes Grad en Ine